
PÁLYÁZATAINK
1. Határtalanul
HATÁRTALANUL 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=DYPmKbKTWKo
HATÁRTALANUL 2016.
HATÁRTALANUL 2016. - ÚJSÁGCIKK
https://www.youtube.com/watch?v=HMfYe-CPyz8
HATÁRTALANUL 2017.
https://www.youtube.com/watch?v=a-6pKp_P3xE&feature=youtu.be
HATÁRTALANUL 2019.
HAT-18-01-0261
HATÁRTALANUL 2022.
HAT 19-01-0659
2. TÁMOP 3.1.7
TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0273.
"Határtalan ismeretszerzés - az egész életen át tartó tanulás megalapozása az IKT eszközeivel"
A projekt előélete:
A TÁMOP-3.2.2-08/A/2-2008-0006. számú pályázat keretében az Általános Iskola referencia intézményi előminősítésen vett részt. E pályázat része volt az Intézményi Fejlesztési Terv elkészítése, mely kötelező vállalásokat tartalmaz:
- továbbképzéseken való részvételre,
- szakértői, tanácsadói szolgáltatások igénybevételére, valamint
- az intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységeire.
2010. szeptember 30-án az intézmény megkapta az Előminősítési nyilatkozatot, mely szerint "Az infokommunikációs technológiák alkalmazásában példaértékű intézmény, referenciahely" referenciaterületen az előminősítésnek megfelel és a felkészülést megkezdheti.
Az előminősítés kapcsán két jó gyakorlattal rendelkezik az iskola, melyek a következők:
- "IKT eszközök használata a matematika tantárgy oktatásában"
- "Sightseeing tour in London - londoni városnézés (IKT eszközök használata az angol nyelv oktatásában)"
A most lezárásra kerülő TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0273. számú pályázatunkat 2011. szeptemberében adtuk be, azonban bizonyos részeket át kellett dolgozni, így a végleges pályázat 2012. februárjában került benyújtásra.
A Támogatói okirat aláírásának ideje: 2012. június 17.
A megítélt támogatás összege: 3.000.000,-Ft
A megvalósításra 2012. május 1. és 2012. december 31. között kerül sor.
A pályázó hivatalos képviselője: Fekete Miklós
Projektmenedzser: Daniné Groholy Gabriella
Pénzügyi vezető: Szalay Gyuláné
A projekt szakmai megvalósítása:
Az iskola pedagógusainak az Intézményi Fejlesztési Tervben meghatározott és vállalt képzéseken kellett részt venniük.
1. A referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatásszervezési feltételrendszer kialakítása - Daniné Groholy Gabriella, Fekete Miklós
2. Felkészítés a mentorálás mesterségére - Fekete Miklós
3. Hálózati együttműködések, kapcsolatok - Daniné Groholy Gabriella, Petkó Andrea, Nemes Tamás
4. PR-tevékenység és célirányos kommunikáció - Daniné Groholy Gabriella, Petkó Andrea, Nemes Tamás
5. Informatikai ismeretek pedagógusoknak. Irodai szoftvercsomagok (Office) alkalmazása az oktatásban - a tantestület minden tagja.
A képzések lebonyolítója a Consilium-Tender Kft. volt.
Az intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei:
1. A referencia-intézményi tevékenységet irányító és ellátó team kialakítása - szakmai közreműködő: Fekete Miklós
2. A referencia-intézményként való működés belső szabályainak, működési rendjének kidolgozása - szakmai közreműködő: Daniné Groholy Gabriella
3. Rendszeres szakmai nevelőtestületi műhelyek forgatókönyvének kidolgozása eljárásrend kidolgozása az intézmény jó gyakorlatainak átadására - szakmai közreműködő: Petkó Andrea
4. Eljárásrend kidolgozása az intézmény jó gyakorlatainak átadására; értékelő lapok fejlesztése, kialakítása, illetve ezek visszacsatolási eljárásrendjének kidolgozása - szakmai közreműködő: Nemes Tamás.
A szakmai megvalósítás során a szakértői, tanácsadói tevékenységgel Iszák Tibor szakértő úr segítette munkánkat.
A projekt keretében lehetőségünk nyílt a referencia-intézményi szolgáltatások nyújtásához szükséges eszközök, valamint dokumentációs, irattározási, archiválási anyagok beszerzésére.
A nyilvánosság biztosítása érdekében eleget tettünk a jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségeinknek.
3. TÁMOP-3.3.14.B-14/1
A Pusztadobosi Általános Iskola támogatást nyert a Társadalmi Megújulás Operatív Program TÁMOP-3.3.14.B-14/1 "Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása" című pályázati konstrukció keretében megvalósuló "Nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása a Pusztadobosi Általános Iskola és az Ohradzany Általános Iskola között" című projekt megvalósítására.
A konstrukció országhatáron túli, nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárul a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikációs, stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez, valamint az aktív szabadidő eltöltéséhez.
A pályázat keretében bentlakásos programok, tanulmányi és kulturális események, pályaorientációs tevékenységek, kötelező óraszámon felüli tantárgyi fejlesztések és előadássorozatok kerülnek lebonyolításra.
Kedvezményezett neve:
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Megvalósításban érintett intézmény neve:
Pusztadobosi Általános Iskola
Projekt azonosító száma:
TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0012.
A projekt összköltsége: 11.550.038,-Ft
A program megvalósítására 2014.09.01. és 2015.08.31. között került sor.
https://www.testveriskola.eoldal.hu
4. Testvériskola program
A pályázat célja olyan projektek megvalósításának támogatása, amelyek az országhatáron belüli ("A" komponens), valamint határon túli és nemzetközi (Európai Unión belüli) testvériskolai kapcsolatok ("B" komponens) kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció, stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez.
Jelen
kiírás kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának
bővítését támogatja, ahol hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű
tanulókat nevelnek, oktatnak. A konstrukció lehetőséget teremt a tanulók és
pedagógusaik számára arra, hogy a sajátjuktól eltérő életminőségű/helyzetű
társakkal kerüljenek együttműködő kapcsolatba, ezáltal a résztvevő tanulók
kompetenciái, köztük szociális kompetenciái fejlődnek. Mindez hozzájárul a
tanulmányi eredményeik és iskolai eredményességük javulásához. A közös
interakciók során csökken a tanulók előítéletessége.
A pályázat - a gyermekek kompetenciáinak fejlesztésén túl - olyan intézményközi
kapcsolatok kialakítását ösztönzi, amelyek keretében lehetőség nyílik az
oktatás, nevelés különböző területein, így a hátrányos helyzetű, halmozottan
hátrányos helyzetű tanulók oktatásával, nevelésével kapcsolatosan szerzett
tapasztalatok és jó gyakorlatok megosztására.
Ezen túlmenően a pályázat "B" komponensének segítségével a hátrányos helyzetű,
halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak lehetőségük nyílik nyelvtudásuk
fejlesztésére, az idegen környezetben való eligazodás kipróbálására, az idegen
környezetben való helytállás erősítésére, és a választott partnerország
kultúrájának közvetlen megismerésére.
Bővebben a honlapon: https://www.testverisi.hu/
5. TIOP-1.1.1-07
TIOP-1.1.1-07/1-2008-0859.
A Pusztadobosi Általános Iskola informatikai infrastruktúrájának fejlesztése
A Pusztadobos Község Önkormányzata által fenntartott Általános Iskola életében nagy jelentőséggel bír a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0859. azonosító számú, A Pusztadobosi Általános Iskola informatikai infrastruktúrájának fejlesztése című pályázat előkészítése és megvalósítása.
A projekt kapcsán intézményünk gazdagodott 4 db SMART interaktív táblával, 4 db projektorral és notebookkal, 1 db alkalmazás szerverrel, 1 db Wifi csomaggal és 1 db szerver szoftverrel. Az iskola 15 pedagógusa képzésen vett részt, ahol megismerkedtek az eszközök használatával.
Az elmúlt évben valósítottuk meg a TIOP-1.1.1-09/1-es pályázatot, így már rendelkezünk tanulói laptopokkal is. Tanulóink és tanáraink számára lehetőség nyílt az IKT eszközökkel támogatott tanítási órák számának növelésére, valamint az egymástól tanulás és az oktatás színvonalának emelésére.
Ezek az IKT eszközök szemléletesebbé, érdekesebbé teszik az oktatást, így jobban felkeltik a gyermekek érdeklődését. A tanuló aktív részesévé válik a tananyag elsajátításának.
A 2009/2010-es tanévben valósítottuk meg a TÁMOP-3.1.4-08/2-es projektet, melynek keretében az iskola pedagógusai számtalan továbbképzésen vettek részt, ahol elsajátították a az új tanítási módszereket és az IKT eszközök használatában rejlő lehetőségeket.
Pusztadobos a 33 leghátrányosabb kistérség egyik települése, ahol igen magas a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma. A tanulóknak már az első osztálytól lehetőséget biztosítunk a számítógép megismerésére, használatára, az esélyegyenlőségi szempontokat figyelembe véve.
A megvalósítás a felkészült menedzsmentnek köszönhetően gördülékenyen, határidőre teljesült.
A TÁMOP-3.2.2-08/A/2-2008-0006. számú pályázat keretében az Általános Iskola referencia intézményi előminősítésen vett részt . 2010. szeptember 30-án megkapta az Előminősítési nyilatkozatot, mely szerint "Az infokommunikációs technológiák alkalmazásában példaértékű intézmény, referenciahely" referenciaterületen az előminősítésnek megfelel és a felkészülést megkezdheti. Az előminősítés kapcsán két jó gyakorlattal rendelkezik az iskola, melye a következők:
- "IKT eszközök használata a matematika tantárgy oktatásában"
- "Sightseeing tour in London" "Londoni városnézés (IKT eszközök használata az angol nyelv oktatásában".
Az interaktív táblák beszerzése kapcsán még közelebb kerültünk a referencia intézménnyé válás lehetőségéhez.
6. TIOP-1.1.1-09
TIOP-1.1.1-09/1-2010-0094.
Tanulói laptopok a felnövekvő nemzedékért Pusztadoboson
2010. februárjában Pusztadobos Község Önkormányzata a TIOP-1.1.1-09/1. számú A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztés - Tanulói laptop program című intézkedés keretében pályázatot nyújtott be "Tanulói laptopok a felnövekvő nemzedékért Pusztadoboson" címmel.
A projekt azonosító száma: TIOP-1.1.1-09/1-2010-0094.
A Támogatói okiratot 2010. május 31-én kaptuk meg.
A pályázat megvalósítására 2010. május 3. és 2010. december 31. között került sor.
A támogatás összege: 8.513.320,-Ft, melyből 62 db tanulói laptopot, 3 db tanári laptopot, 2 db laptop tárolót, valamint a működtetéshez szükséges szoftvereket és informatikai eszközöket vásároltunk az iskola számára.
A projektet 2010. december 20-án ünnepélyes keretek között zártuk.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.
7. ERZSÉBET-TÁBOR
2015. áprilisában a Vásárosnaményi Tankerület pályázatot nyújtott be, hogy egy hetes program keretében nyári napközis tábort szervezhessünk a tanulóknak.
Az iskolánkban megrendezett napközis táborban 50 gyermek vett részt. A tábor programját szervező pedagógusok tematikus napok keretében igyekeztek minél színesebb, tartalmasabb tevékenységeket választani.
Az önfeledt, vidám és szórakoztató öt napban a gyerekek változatos programokon vettek részt hétfőtől péntekig reggel 8 órától délután 16 óráig.
A táboroztatás célja volt, hogy olyan élményszerzést nyújtsunk tanulóinknak, mely során nemcsak szellemi ismereteiket vagy fizikai énjüket erősítettük meg a táborban eltöltött hét alatt, hanem a további kapcsolattartás, közösségépítés tükrében a hasznos időtöltés lehetőségeinek változatait tárjuk a diákok - otthoni élménybeszámolóik alapján a szülők - elé.
Erzsébet Program keretében
napközis tábor megvalósítása Pusztadoboson
2015. június 22 - június 26.
P R O G R A M T E R V
Hétfő
de.: Önismereti játékok:
Én még soha
Füllentős
Három tárgy
Igaz vagy hamis
Szeretem - nem szeretem
Vacsorvendégek
du.: Népi játékok, körjátékok, tánc, karaoké
Kedd: "Kézmíves nap"
Színes virágok készítése (faliújságra, osztályterembe)
Tárgyak újrahasznosítása
Üvegfestés
Gyöngyfűzés
Nyomda készítése
Szerda: "Ép testben ép lélek"
Focibajnokság (fiúk)
Kiütősdi (lányok)
Tesztek kitöltése
Filmvetítés
Tablókészítés (egészséges, egészségtelen)
Gyalogtúra
"Tündérkincs" keresés
Aszfalt rajzverseny
Egészséges étel készítése (gyümölcssaláta)
Csütörtök: Kulturális nap
De.:
Tabló készítése (Pusztadobos nevezetességei)
Címerkészítés, zászló, korona készítése
Huszárcsákó készítése
Du.:
Gyalogtúra Pusztadobos nevezetességeihez
Fotóalbum, plakát készítése
Péntek: Kirándulás a vásárosnaményi Szilva Gyógyfürdőbe